помогите найти биографию Карла Ивановича Росси на английском языке. очень нужно, пожалуйста. (только не через переводчик)
Инна Шеховцова
помогите найти биографию Карла Ивановича Росси на английском языке. очень нужно, пожалуйста. (только не через переводчик)
Карл Ива́нович Ро́сси (итал. Carlo di Giovanni Rossi; 1775—1849) — российский архитектор итальянского происхождения, автор многих зданий и архитектурных ансамблей в Санкт-Петербурге и его окрестностях.
Карло Росси родился 18 (29) декабря 1775 года в Неаполе. С 1787 года вместе с матерью, балериной Гертрудой Росси, и отчимом, выдающимся балетным танцором Шарлем Ле Пиком, жил в России, в Санкт-Петербурге, куда был приглашен его знаменитый отчим.
Будучи с детства связанным с миром искусств, Росси обучался у архитектора Винченцо Бренна. В 1795 он поступает на службу в Адмиралтейскую коллегию архитектуры чертёжником. С 1796 был помощником Бренна на строительстве Михайловского замка. В 1801 году становится архитектурным помощником 10 класса. В 1802 Росси получает заграничную командировку для завершения образования и уезжает на два года в Италию.
В 1806 году Росси становится архитектором Кабинета. Однако сначала он получает работу не как архитектор, а как художник на фарфоровом и стеклянном заводе. В августе 1808 Росси командируется в Москву, в Экспедицию кремлёвского строения. Из московских произведений зодчего (неоготическая Екатерининская церковь в Кремле, деревянный театр на Арбатской площади) практически ничего не сохранилось. В 1809 году Росси занимается перестройкой Путевого дворца Екатерины II в Твери.
В 1815 году Росси возвращается в Санкт-Петербург. В 1816 он назначен членом Комитета строений и гидравлических работ. К ранним работам Росси в Петербурге и его окрестностях относятся реконструкция Аничкова дворца (1816), ряд павильонов и библиотека в Павловском дворце (1815—1822), Елагин дворец с оранжереей и павильонами (1816—1818).
Главной сферой деятельности Росси стало создание городских архитектурных ансамблей. Во многом благодаря ему Петербург обрёл новое лицо, превратившись в центр гигантской империи, гордой своими победами над Наполеоном. Его проекты имели гармоническое сочетание архитектурных форм с аллегорической скульптурой, новаторские конструктивные приёмы (например, металлические перекрытия) .
Выдающееся архитектурное и градостроительное мастерство Росси воплощено в ансамблях Михайловского дворца с прилегающими к нему садом и площадью (1819—1825), Дворцовой площади с грандиозным дугообразным зданием Главного Штаба и триумфальной аркой (1819—1829), Сенатской площади со зданиями Сената и Синода (1829—1833), Александринской площади со зданиями Александринского театра (1827—1832), нового корпуса Императорской публичной библиотеки и двумя однородными протяжёнными корпусами Театральной улицы (ныне улица зодчего Росси) .
Войдя в конфликт с окружением Николая I, Росси в 1832 ушел в отставку, уволившись «от всех занятий по строениям» . Одной из последних построек Росси была колокольня Юрьева монастыря близ Великого Новгорода.
Архитектор умер 6 (18) апреля 1849 года в Санкт-Петербурге. Был похоронен на Волковом лютеранском кладбище. Перезахоронен в некрополе Александро-Невской лавры.
Ответы:
Наташа Тарасова
Carlo Rossi was born 18 December 1775 in Naples (his stepfather was the famous ballet artist Charles le Picq) and was brought to Russia in his childhood when his mother Guertroude Rossi-Le Picq, a well-known ballerina, was invited into Russia to perform. From youth he was connected with the world of the arts. He trained in the studio of architect Vincenzo Brenna. In 1795 he entered the service of the admiralty board of architecture; as the assistant to Brenna, together with whom, it is assumed, he participated in the construction of Saint Michael's Castle in Saint Petersburg. From 1802 to 1803 Rossi studied in Italy. In 1806 he obtained the title of architect and an office. In 1808 he was dispatched to the Kremlin archaeological expedition in Moscow, where he built St. Catherine's Church of the Ascension Convent and the theater at Arbat Square, which burned to the ground during Napoleon's invasion of Russia. He was rewarded with the Order of St. Vladimir of IV degree. In 1814, he obtained the rank of Collegiate Councilor. In 1815, he returned to Saint Petersburg. In 1816, he was appointed to a position on the committee of structures and hydraulic works.
Carlo Rossi was born 18 December 1775 in Naples (his stepfather was the famous ballet artist Charles le Picq) and was brought to Russia in his childhood when his mother Guertroude Rossi-Le Picq, a well-known ballerina, was invited into Russia to perform. From youth he was connected with the world of the arts. He trained in the studio of architect Vincenzo Brenna. In 1795 he entered the service of the admiralty board of architecture; as the assistant to Brenna, together with whom, it is assumed, he participated in the construction of Saint Michael's Castle in Saint Petersburg. From 1802 to 1803 Rossi studied in Italy. In 1806 he obtained the title of architect and an office. In 1808 he was dispatched to the Kremlin archaeological expedition in Moscow, where he built St. Catherine's Church of the Ascension Convent and the theater at Arbat Square, which burned to the ground during Napoleon's invasion of Russia. He was rewarded with the Order of St. Vladimir of IV degree. In 1814, he obtained the rank of Collegiate Councilor. In 1815, he returned to Saint Petersburg. In 1816, he was appointed to a position on the committee of structures and hydraulic works.
Дарья Супрун
Carlo di Giovanni ( Karl Ivanovich ) Rossi born 18 ( 29 ) December 1775 in Naples . Since 1787, together with her mother, dancer Gertrude Rossi, and his stepfather, an outstanding ballet dancer Charles Le Peak, she lived in Russia, in St. Petersburg, where he was invited by his famous stepfather .
In 1788, Rossi goes into the famous German school St.Petri-Schule. As a child associated with the world of art, Rossi studied with the architect Vincenzo Brenna . In 1795 he entered the service of the Admiralty Board architectural draftsman . From 1796 Brenna was an assistant on the construction of the Mikhailovsky Castle . In 1801 he became an architectural assistant in Grade 10 . In 1802 Rossi receives a trip abroad to complete his education and went on for two years in Italy.
In 1806 Rossi became the architect of the Cabinet [ clarify ] . First, however, he gets the job done, not as an architect and as an artist on porcelain, and two years working on porcelain and glass factory. In August 1808 Rossi was sent to Moscow in the expedition of the Kremlin buildings . From the works of the architect of Moscow ( neo-Gothic St. Catherine Church of the Monastery of the Ascension in the Kremlin, wooden theater on the Arbat Square ) is almost nothing left . In 1809, Russia is the restructuring of the Travel Palace of Catherine Pavlovna in the Tver.
In 1815, Rossi returned to St. Petersburg. In 1816 he was appointed member of the Committee structures and hydraulic works. The early work of Russia in St. Petersburg and its environs are the reconstruction of the Anichkov Palace (1816), a series of pavilions and a library in the Pavlovsk Palace (1815-1822), Yelagin palace with orangery and pavilions (1816-1818).
Rossi's main activity was the creation of urban architectural ensembles. Largely thanks to him Petersburg has found a new face, becoming the center of a huge empire, proud of their victories over Napoleon. His designs have a harmonious combination of architectural forms with allegorical sculptures, innovative design techniques (for example, metal ceilings).
The outstanding architectural and urban Rossi skills embodied in the ensembles of Mikhailovsky Palace with adjoining garden and area (1819-1825) , the Palace Square with a grand arched General Staff building and Triumphal Arch (1819-1829) , the Senate Square with the buildings of the Senate and Synod (1829 -1834 ) , Alexandrina area with buildings Alexandrinsky Theatre ( 1827-1832 ) , the new building of the Imperial Public Library and two homogeneous bodies of extended theater street (now Rossi street ) .
Going into conflict with the environment of Nicholas I, Russia in 1832, resigned, was dismissed "all classes of buildings ." One of the last buildings Rossi was the bell tower of the Monastery of St. George, near Veliky Novgorod.
The architect died 6 ( 18 ) April 1849 in St. Petersburg . He was buried in the Volkov Lutheran cemetery . Reburied in 1940 in the Lazarev cemetery of the Alexander Nevsky Monastery . [2]